Handelsbetingelser
Virksomhedens juridiske navn
DANIEL ApS
CVR-nr. 20990937
Butik
DANIEL www.daniel.dk
Hovedgaden 20
2970 Hørsholm
Telefon: +45 4586 2486
shop@daniel.dk
Følgende salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.daniel.dk til levering i Danmark - eksklusivt Grønland og Færøerne. Betingelserne er i overensstemmelse med de fra d. 13/6 2014 gældende EU bestemmelser ved E-handel.
Bestilling og betaling
www.daniel.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
For at handle på daniel.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du er selv ansvarlig, for afgive de korrekte oplysninger til daniel.dk.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til indkøbskurven”, hvor du indtaster dit navn, adresse, email, tlf.nr., vælger leveringsform, samt indtaster dine betalingsoplysninger. Du kan ændre indholdet i indkøbskurven helt frem til, bekræftelsen af dit køb. Købet bekræftes ved at trykke på knappen ”Fortsæt til sikker betaling”. Herefter godkendes din ordre, og der sendes en bekræftelse til dig på mail.
Du kan betale med Dankort, VISA, VISA/Dankort, MasterCard samt Eurocard.
Beløbet hæves først, når ordren forlader vores varelager. Der tages ikke gebyr ved betaling på daniel.dk for ordrer, som er bestilt til Danmark. Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, og vi gør opmærksom på, at priserne kan skifte uden varsel.
Levering
Alle ordrer vi modtager inden kl. 12.00 på hverdage sendes samme dag. Ordrer vi modtager i weekenden og på helligdage sendes altid førstkommende hverdag. Leveringstid variere mellem 2-4 dage.
Vi sender pakker med GLS og giver dig derudover mulighed for at afhente din ordre i vores butik: DANIEL - Hovedgaden 20 - 2970 Hørsholm - i butikkens alm. åbningstid.
14 dages fortrydelsesret
Når du handler på nettet hos daniel.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Dvs. at du har 14 dage til at meddele os, at du fortryder købet og vil returnere varen til os.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv betale udgifterne til returnering af varen.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.
(Eksempel: Modtages varen d. 1/6 er seneste fortrydelsesdag d. 15/6) Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen.
Du kan benytte vores standardfortrydelsesformular som du finder her, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Vi opdaterer løbende returformularen, således at den på alle tidspunkter er i overensstemmelse med de gældende bestemmelser.
Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til: DANIEL www.daniel.dk Hovedgaden 20 2970 Hørsholm Danmark
HUSK at få en kvittering for indlevering af pakken. Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.
Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen. Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage.
Beløbet bliver overført til det kort, du har betalt med eller på din bankkonto, når vi har modtaget varen retur og kontrolleret, at den lever op til reglerne for fortrydelsen.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder og bærer selv ansvaret for, at pakken dukker forsvarligt og ubeskadiget op hos www.daniel.dk.
VIGTIGT - Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Bemærk:
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, brev eller pakke sendt uden omdeling. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og hvis varen er ubeskadiget og ubrugt, vil du få tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.
Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, som du brugte ved købet. Har du helt eller delvist betalt med gavekort, fremsender vi dig et nyt gavekort svarende til den værdi, som du har returneret varer for og højest til samme værdi, som gavekortet udgør på ordren.
BEMÆRK - ”Varens stand, når du sender den retur: Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Bortkommet eller beskadiget sko-æske. Bemærk at original emballage kan udgøre en væsentlig del af varens værdi. www.daniel.dk fastsætter værdiforringelsen.
Forbrugeraftaleloven siger følgende om brugte varer ”Den nye forbrugeraftalelov giver dig mulighed for at fortryde et køb inden 14 dage, selvom du har taget varen i brug. Dog hæfter du for en eventuel værdiforringelse af varen. Det vil sige, at har du testet varen på anden vis, end hvad der normalt er tilladt i en forretning, og varens værdi er blevet forringet, er den erhvervsdrivende i sin gode ret til at fratrække et beløb svarende til forringelsen, inden de tilbagefører dine penge. ”
Returner din ordre i en butik
Som kunde hos daniel.dk kan du bytte og returnere dine varer i DANIEL butikken - i Hørsholm. Medbring blot din bon. Ved returnering i butik bliver beløbet refunderet til det betalingskort, der blev brugt ved købet.
Dette skal derfor medbringes sammen med gyldigt ID med billede.
Ombytning eller returnering skal ske senest 14 dage efter du har modtaget din ordre.
Reklamation
Når du handler på daniel.dk , har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hvis du opdager en fejl på din vare, når du modtager den, bedes du kontakte vores kundeservice med det samme, du opdager fejlen.
Husk at oplyse dit ordrenr. samt at beskrive fejlen på din vare og vores kundeservice vil hjælpe dig med det videre forløb. Skulle du opleve defekter eller fejl ved din vare, efter dine 14 dages returret er udløbet, bedes du ligeledes kontakte kundeservice, og så vil vi gøre, hvad vi kan for at hjælpe dig.
Når vi har modtaget din henvendelse angående en reklamation, sender vi dig typisk en forsendelsespose og et returlabel, så du omkostningsfrit kan sende varen retur til os. Husk derfor altid at kontakte kundeservice, hvis du oplever en fejl på din vare.
Når du sender varen retur, bedes du udfylde og vedlægge den medsendte reklamationsseddel. Husk også altid at få stemplet og underskrevet den vedlagte postkvittering på posthuset, når du indleverer pakken. Denne er dit bevis for, at pakken er sendt retur til os og gør dig ansvarsfri i tilfælde af, at pakken ikke dukker retmæssigt op hos daniel.dk. Du skal gemme din postkvittering, indtil du har modtaget info fra daniel.dk om, at din returpakke er modtaget og behandlet.
Du kan hente din reklamationsseddel her.
Cookies
Vi bruger cookies på daniel.dk. Læs mere i vores cookiepolitik, som du finder her
Persondatapolitik
Hos DANIEL prioriterer vi datasikkerhed og fortrolighed højt, og vi har en klar politik for behandling af dine personlige oplysninger.
Læs mere i vores persondatapolitik, som du finder her
Her kan du læse om dine rettigheder ved køb online.
E-handelsfondens Forbruger Hotline kan kontaktes, hvis du har brug for hjælp i forbindelse med et køb på en netbutik.
Hvis du vil klage over dit køb online, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på shop@daniel.dk eller telefon +45 4586 2486.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Ønsker du at klage over dit køb i vores butik
Hvis du vil klage over dit køb i vores butik, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på shop@daniel.dk eller telefon +45 4586 2486
Senest opdateret d. 19 juni 2023